Řada PRSM 3 ČD

"Prskavka" PRSM 3-100 TSS Pardubice, v. j. Hulín, domovská stanice Mohelnice, opatřená mj. novou palivovou nádrží, je zachycena při práci v žst. Česká Třebová (foto Jan Orel 26.3.2003).

Modernizovaný stroj PRSM 3.1 č. 128 (ex PRSM-E 3-128, Kaluga 128/1987) TSS Pardubice, výrobní jednotky Hulín zachycený s doprovodnou soupravou TSS Pardubice při pobytu v žst. Červenka. Při modernizaci, kterou provedla TSS Pardubice, výrobní jednotka Starý Plzenec v roce 2002, byl mj. původní sovětský motor typu D-12 nahrazen motorem 6S150-PV3 z produkce ČKD Hořovice (téměř shodným motorem je vybavena řada 831) a původní tlaková brzda soustavy Matrosov byla nahrazena brzdou DAKO. Hmotnost stroje činí 59075 kg
(foto Michal Kozuk 20.8.2002).


Pohled na PRSM 3.1 č. 128 od budky strojvedoucího. Na snímku je patrná nová palivová nádrž a zeslabený podélník
(foto Michal Kozuk 20.8.2002).


Vrak stroje PRSM 3-69 TSS Pardubice, výrobní jednotky Hulín (dříve TSS Olomouc, inv. číslo 3591) v mohelnické deponii
(foto Michal Kozuk 20.8.2002).


Vrak stroje PRSM 3E č. 112 sovětského původu (Kaluga), kdysi používaného ke svařování kolejových styků při pokládce kolejových polí s mechanizovaným pokládacím vlakem, tvořeným vozy MPD s rolnami a jeřábem UK, je odstaven v borohrádecké základně TSS Pardubice (dříve TSS Hradec Králové). Tyto velmi zajímavé stroje se u ČD vyskytují v počtu několika kusů; z listopadu 2001 je doloženo nasazení modernizovaného stroje PRSM 3.1, patřícího v. j. Starý Plzenec, při optimalizaci traťového úseku Pardubice - Uhersko (foto Michal Kozuk 19.10.2001).

 
© SPŽ