Řada VL10K RŽD

Dvojdílná lokomotiva VL10K-1651 s nákladním vlakem ve stanici Golutvin v Kolomně (foto Dmitrij Ščukin 28. 5. 2006).

Díl B stroje VL10K-833 spojený s lokomotivou VL10K-807 ve stanici Kašira v Moskevské oblasti. Obě lokomotivy byly vyrobeny lokomotivkou v Novočerkassku v 70. letech jako řada VL10. Přestavbu na typ VL10K provedly dílny v Čeljabinsku. Součástí přestavby, která je prováděna od roku 2003, je mj. dosazení nových čel lokomotiv a instalace nového systému mnohočlenného řízení SMET. Původní systém lokomotiv VL10 umožňoval provoz pouze ucelených dvoudílných lokomotiv, kdežto po instalaci SMET je každý díl autonomní s možností mnohočlenného řízení. Nyní je tak možné vytvářet poněkud bizarní sestavy tří dílů lokomotiv, jako je tomu na snímku (foto Dmitrij Ščukin 6. 8. 2005).

 
© SPŽ