Technické údaje tramvají ŠKODA 10 T pro Portland
 
 

označení   ŠKODA 10 T0; 10 T2  

výroba v letech   2001; 2002  

počet kusů (výrobní čísla ŠKODA)   5; 21) (9170 - 9174, 9264, 9265)  

provozovatel; místo/stát   Portland Streetcar Inc. (PSI); Portland / Oregon  

linka   NW 23rd (Good Sam) - PSU/Sw 4 th & Montgomery  

označení linky / délka linky (stav 04.2001) / největší sklon   1 / 4,03 km 2) / 86,5 ‰  

uspořádání náprav   Bo Bo  

napájecí soustava   750 Vss (polarita plus v troleji, tolerance 525 - 925 V) 3)  

rozchod   1435 mm  

trvalý výkon / odpovídající rychlosti 4)   360 kW / 31 km/h  

maximální rychlost   70 km/h (softvérové omezení rychlosti na 48 km/h)  

maximální výkon   645 kW  

tažná síla   55,5 kN (v pásmu 0 - 40 km/h, dále omezení max. výkonem)  

brzdná síla (provozní brzdění / max.)   65 kN (50 - 5 km/h) / 72 kN (50 - 5 km/h)  

max. provozní zrychlení   1,4 m.s-2 při AW2  

max. provozní zpomalení při 50% účinku EDB/ERB   1,34 m.s-2 (± 5%) v pásmu 48 - 7 km/h  

max. provozní zpomalení při 0% účinku EDB/ERB   1,07 m.s-2 (± 5%) v pásmu 48 - 7 km/h  

zpomalení při záchranné brzdě   2,90 - 2,23 m.s-2 (podle zatížení) v pásmu 48 - 25 km/h  

délka přes nárazníky / celková délka mezi středy spřáhel5)   20 130 / 21 090 mm  

šířka vozidla   2 460 mm  

výška podlahy nad TK (prázdný vůz); podíl nízké podlahy   350 / 780 mm; 50%  

rozvor podvozku   1 880 mm  

vzdálenost středů podvozků / vzdálenost otočných spojení skříně vozidla   11 800 / 7 500 mm  

průměr kol nových / opotřebených   610 / 530 mm  

převod   6,841 (dvoustupňová převodovka 59:23 x 48:18)  

hmotnost - prázdné vozidlo / AW3   28 / 39,06 t ± 3%  

využití adheze (teor.)   100 %  

míst k sezení / stání (AW3) / míst pro vozíky; max. obsaditelnost   29 / 128 / 2 ; 157  

výška se spuštěným sběračem   3 885 mm  

sběrač; pracovní rozsah sběrače   Lekov, EPDE 02-2600; 3 960 - 6 250 mm  

trakční měnič; počet motorů napájených z 1 měniče   Elin, Etris T1000 WRG 750/1600-LD; 2  

výkonové prvky trakčních a pomocných měničů / chlazení   IGBT / vzduchové  

jmenovitý / maximální výkon   350 / 800 kVA  

výstupní napětí (sdružené); výstupní frekvence   3 x 0..585 V; 0..300 Hz  

výstupní proud jmenovitý / maximální   400 / 750 A ef.  

moduláční frekvence   2 000 Hz  

proud EDB jmenovitý / maximální   2 x 175 / 540 A  

trakční motor - typ; trvalý výkon   ŠKODA MLU 3436 K/4; 90 kW  

druh; třída izolace   třífázový asynchronní s kotvou nakrátko a vlastní ventilací; 200  

otáčky trvalé / maximální   1 973 / 4 800 min-1  

jmenovité napětí (sdružené)   3 x 400 V  

jmenovitý fázový proud / frekvence   163 A / 67 Hz  

provedení (krytí / chlazení)   IP 54 / IC 41  

pomocný měnič - typ   ŠKODA, 1 MKP-1  

počet měničů na vozidle; vstup / výstup   2; 750 Vss / 3 x 400 V, 50 Hz  

klimatizační jednotka - typ   Thermo King, RAC 6  

kusů na vozidle; výkon   6; topný výkon 6 x 3,2 kW, chladící výkon 6 x 6 kW  

mechnická brzda; provedení   Knorr; dvouokruhová elektrohydraulická třecí brzda se dvěma nezávislými brzdovými jednotkami (jedna pro podvozek)  

nátěr vozidel   každý vůz dvě základní barvy z celkem čtyř6) , půdorysné dělení po diagonále, pruh (modř nebeská - RAL 5015) ve výši a šíři nárazníků  

Poznámky:

 1) původní objednávka na 5 ks plus opce na 21 ks; v r. 2002 dodány další 2 ks
 2) délka kolejí 1. fáze projektu Good Samaritan Hospital (NW 23 rd ) - Portland State University SW Mill 7,11 km (dokončení 01.03. 2001);      dokončené prodloužení linky o 480 m ze SW Mill přes PSU Urban Center na SW 4 th and Montgomery od 01.04. 2001; v r. 2000 bylo      schváleno prodloužení linky ze SW 4 th & Montgomery na RiverPlace on Harrison u Marquam Bridge přes řeku Willamette
 3) původně požadovaná tolerance 525 - 925 V; v pásmu napětí 525 - 400 V provoz bez ohledu na splnění výkonových parametrů
 4) při středním ojetí kol
 5) mechanická skládací spřáhla normálně složena pod čelníkem, použití při manipulacích
 6) pro prvních 5 tramvají vždy kombinace dvou ze čtyř základních barev: opálově zelená (RAL 6026), kobaltově modrá (RAL 5013), červeně      oranžová (RAL 2001), rubínově červená (RAL 3003)
 



 
© SPŽ