|
označení |
|
ŠKODA 10 T0; 10 T2 |
|
|
výroba v letech |
|
2001; 2002 |
|
|
počet kusů (výrobní čísla ŠKODA) |
|
5; 21) (9170 - 9174, 9264, 9265) |
|
|
provozovatel; místo/stát |
|
Portland Streetcar Inc. (PSI); Portland / Oregon |
|
|
linka |
|
NW 23rd (Good Sam) - PSU/Sw 4 th & Montgomery |
|
|
označení linky / délka linky (stav 04.2001) / největší sklon |
|
1 / 4,03 km 2) / 86,5 |
|
|
uspořádání náprav |
|
Bo Bo |
|
|
napájecí soustava |
|
750 Vss (polarita plus v troleji, tolerance 525 - 925 V) 3) |
|
|
rozchod |
|
1435 mm |
|
|
trvalý výkon / odpovídající rychlosti 4) |
|
360 kW / 31 km/h |
|
|
maximální rychlost |
|
70 km/h (softvérové omezení rychlosti na 48 km/h) |
|
|
maximální výkon |
|
645 kW |
|
|
tažná síla |
|
55,5 kN (v pásmu 0 - 40 km/h, dále omezení max. výkonem) |
|
|
brzdná síla (provozní brzdění / max.) |
|
65 kN (50 - 5 km/h) / 72 kN (50 - 5 km/h) |
|
|
max. provozní zrychlení |
|
1,4 m.s-2 při AW2 |
|
|
max. provozní zpomalení při 50% účinku EDB/ERB |
|
1,34 m.s-2 (± 5%) v pásmu 48 - 7 km/h |
|
|
max. provozní zpomalení při 0% účinku EDB/ERB |
|
1,07 m.s-2 (± 5%) v pásmu 48 - 7 km/h |
|
|
zpomalení při záchranné brzdě |
|
2,90 - 2,23 m.s-2 (podle zatížení) v pásmu 48 - 25 km/h |
|
|
délka přes nárazníky / celková délka mezi středy spřáhel5) |
|
20 130 / 21 090 mm |
|
|
šířka vozidla |
|
2 460 mm |
|
|
výška podlahy nad TK (prázdný vůz); podíl nízké podlahy |
|
350 / 780 mm; 50% |
|
|
rozvor podvozku |
|
1 880 mm |
|
|
vzdálenost středů podvozků / vzdálenost otočných spojení skříně vozidla |
|
11 800 / 7 500 mm |
|
|
průměr kol nových / opotřebených |
|
610 / 530 mm |
|
|
převod |
|
6,841 (dvoustupňová převodovka 59:23 x 48:18) |
|
|
hmotnost - prázdné vozidlo / AW3 |
|
28 / 39,06 t ± 3% |
|
|
využití adheze (teor.) |
|
100 % |
|
|
míst k sezení / stání (AW3) / míst pro vozíky; max. obsaditelnost |
|
29 / 128 / 2 ; 157 |
|
|
výška se spuštěným sběračem |
|
3 885 mm |
|
|
sběrač; pracovní rozsah sběrače |
|
Lekov, EPDE 02-2600; 3 960 - 6 250 mm |
|
|
trakční měnič; počet motorů napájených z 1 měniče |
|
Elin, Etris T1000 WRG 750/1600-LD; 2 |
|
|
výkonové prvky trakčních a pomocných měničů / chlazení |
|
IGBT / vzduchové |
|
|
jmenovitý / maximální výkon |
|
350 / 800 kVA |
|
|
výstupní napětí (sdružené); výstupní frekvence |
|
3 x 0..585 V; 0..300 Hz |
|
|
výstupní proud jmenovitý / maximální |
|
400 / 750 A ef. |
|
|
moduláční frekvence |
|
2 000 Hz |
|
|
proud EDB jmenovitý / maximální |
|
2 x 175 / 540 A |
|
|
trakční motor - typ; trvalý výkon |
|
ŠKODA MLU 3436 K/4; 90 kW |
|
|
druh; třída izolace |
|
třífázový asynchronní s kotvou nakrátko a vlastní ventilací; 200 |
|
|
otáčky trvalé / maximální |
|
1 973 / 4 800 min-1 |
|
|
jmenovité napětí (sdružené) |
|
3 x 400 V |
|
|
jmenovitý fázový proud / frekvence |
|
163 A / 67 Hz |
|
|
provedení (krytí / chlazení) |
|
IP 54 / IC 41 |
|
|
pomocný měnič - typ |
|
ŠKODA, 1 MKP-1 |
|
|
počet měničů na vozidle; vstup / výstup |
|
2; 750 Vss / 3 x 400 V, 50 Hz |
|
|
klimatizační jednotka - typ |
|
Thermo King, RAC 6 |
|
|
kusů na vozidle; výkon |
|
6; topný výkon 6 x 3,2 kW, chladící výkon 6 x 6 kW |
|
|
mechnická brzda; provedení |
|
Knorr; dvouokruhová elektrohydraulická třecí brzda se dvěma nezávislými brzdovými jednotkami (jedna pro podvozek) |
|
|
nátěr vozidel |
|
každý vůz dvě základní barvy z celkem čtyř6) , půdorysné dělení po
diagonále, pruh (modř nebeská - RAL 5015) ve výši a šíři nárazníků |
|
|
Poznámky:
1) původní objednávka na 5 ks plus opce na 21 ks; v r. 2002 dodány další 2 ks
2) délka kolejí 1. fáze projektu Good Samaritan Hospital (NW 23 rd ) - Portland State University SW Mill 7,11 km (dokončení 01.03. 2001); dokončené prodloužení linky o 480 m ze SW Mill přes PSU Urban Center na SW 4 th and Montgomery od 01.04. 2001; v r. 2000 bylo
schváleno prodloužení linky ze SW 4 th & Montgomery na RiverPlace on Harrison u Marquam Bridge přes řeku Willamette
3) původně požadovaná tolerance 525 - 925 V; v pásmu napětí 525 - 400 V provoz bez ohledu na splnění výkonových parametrů
4) při středním ojetí kol
5) mechanická skládací spřáhla normálně složena pod čelníkem, použití při manipulacích
6) pro prvních 5 tramvají vždy kombinace dvou ze čtyř základních barev: opálově zelená (RAL 6026), kobaltově modrá (RAL 5013),
červeně oranžová (RAL 2001), rubínově červená (RAL 3003)
|
|
|