TROLLINO 2007
|
Novým provozovatelem trolejbusů Solaris Czech je polské město Lublin, jehož rudé Trollino 12 AC III. se prezentuje během zkušební jízdy v Ostravě. (11. dubna 2008) |
|
Trollino 12 AC III. výr. č. T1 pro město Tallinn najíždí první kilometry v rámci zkušební jízdy v Ostravě, jak dokládá bilboard s reklamou na ostravské pivo. (12. července 2007) |
|
Trollino 18 AC III. výr. č. T8 rovněž pro město Tallinn u zastávky Gymnázium. (13. února 2007) |
Počátkem roku 2007 byla dodávkou dalších 20 kusů Solaris Trollino 12 AC III. pro město Kaunas (poslední dodán 11. května 2007) dokončena zakázka zmiňovaná v minulém článku TROLLINO 2006. Jednalo se o zakázku na dodávku celkem 42 trolejbusů pro toto druhé největší litevské město.
Během realizace zakázky pro Kaunas byly současně prováděny i práce na vývoji nové koncepce patnáctimetrového trolejbusu Solaris Trollino. A tak spatřilo světlo světa ostravské Trollino 15 AC III. ev. č. 3604. Nejvýraznější odlišností oproti předešlým třínápravovým patnáctkám je umístění trakčního motoru, který se přestěhoval z motorové věže (tato byla zcela zrušena) do motorové schrány před hnací nápravu. Vozidlo tak díky „čistěji“ řešenému interiéru získalo nejen několik míst k sezení navíc, ale současně s odstraněním třídílných kardanových hřídelí se značně snížily nároky na obsluhu a zvýšila se i spolehlivost vozidla. Trakční kontejner, statický měnič i přístrojová skříň jsou z důvodu absence motorové věže umístěny na střeše vozidla. Kardanová hřídel je řešena jako jednodílná s použitím kompozitních materiálů (bez nutnosti použití izolační spojky). Nově bylo také řešeno topení řidiče i cestujících. Pro zvýšení spolehlivosti topidel byla výrobcem MEP Postřelmov oddělena výkonová topná část od regulace (ta byla umístěna do střešních podhledů) a celý systém topení je řízen pomocí digitální jednotky MTR-1 (měření a regulace topení), kterou pro vozidla vyvinula firma MESIT Uherské Hradiště.
Dále byly v červnu 2007 expedovány další dvě "dvanáctky", tentokrát pro italské San Remo. Realizace projektu těchto dvou kusů Solaris Trollino 12 AC III. byla Solarisem plánována nejprve ve spolupráci s maďarskou firmou GANZ, ale později byly tyto práce zadány Dopravnímu podniku Ostrava. Předání vozidel předcházela v Ostravě prováděná homologace vozidel pro italský trh za účasti zástupců ministerstva dopravy z Říma.
Během prázdninových měsíců byla dokončena montáž sedmi kusů Solaris Trollino 12 AC III. pro Tallinn. I tyto trolejbusy nemají motorovou věž. Veškerá výzbroj je umístěna na střeše vozidla a trakční motor je umístěn v motorové schráně před hnací nápravou (pod sedadly). Zvláštností těchto trolejbusů jsou speciální úpravy vytápění prostorů mechaniky a elektroniky dveří a vytápění řídící elektroniky poloautomatických sběračů firmy LEKOV.
Přírůstkem pro ostravský dopravní podnik jsou dva trolejbusy Solaris Trollino 12 AC III. ev. č. 3711 a 3712. Jejich provedení je shodné s "dvanáctkami" ev. č. 3708 a 3710 dokončenými v roce 2006. Dvě karoserie určené pro výrobu trolejbusů Solaris Trollino 12 AC III. nakonec nerealizované zakázky pro Sofii byly použity pro výrobu jednoho trolejbusu Trollino 12 AC III. pro Opavu a jednoho Trollino 12 AC III. pro Gdyniu (dodáno v listopadu a prosinci 2007).
Koncem roku 2007 probíhaly přípravy na realizaci zakázky Solaris Trollino 18 AC III. pro město Tallinn. Jedná se o dodávku sedmi vozidel. Tyto kloubové osmnáctimetrové trolejbusy jsou svým provedením podobné "dvanáctkám" z předešlé dodávky (výzbroj na střeše, motor před nápravou, arktické provedení prostoru dveří a elektroniky sběračů). První dvě karoserie byly dodány ještě v prosinci a od února jsou již k dispozici svému provozovateli. Třetí se právě dokončuje (březen 2008) a připravuje k oživování a kusovým zkouškám. Všech sedm má být dodáno do konce června 2008. Rozpracován je i další trolejbus Solaris Trollino 12 AC III. pro město Gdynia. Nově bylo pozměněno barevné provedení karoserie a byl instalován audiovizuální systém monitorující chování vandalů jak v interiéru, tak i mimo vozidlo (celkem 4 kamery).
Rodina provozovatelů trolejbusů montovaných v Ostravě se rozroste o dalšího zákazníka. Bude jím polské město Lublin. V průběhu března pro něj byla dokončena montáž prvního vozu Solaris Trollino 12 AC III. v provedení bez motorové věže s trakční výzbrojí na střeše vozidla.
Text a foto Pavel Vojáček a Jaromír Štěpán
Tabulka byla sestavena: leden / 2008 |
|
Výr. č.
|
Typ
| Město |
Ev. číslo |
Trakční motor |
Výkon |
Poznámky |
|
1 |
12 DC |
CZ / Opava |
X1 / 84 |
DK 210 A3P/21 |
110 kW |
|
2 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3701 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
3 |
15 AC |
CZ / Ostrava |
3601 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
4 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3702 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
5 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y1 / 3040 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
6 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3703 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
7 |
12 AC |
CZ / Opava |
X2 / 85 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
8 |
12 AC |
CZ / Opava |
X3 / 86 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
9 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3704 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS |
10 |
15 AC |
CZ / Ostrava |
3602 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS |
11 |
12 AC |
PL / Tychy |
Y2 / 005 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
12 |
15 AC |
CZ / Ostrava |
3603 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
13 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3705 |
TAM 1051C6 |
200 kW |
|
14 |
12 AC |
CZ / Opava |
X4 / 87 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-l-cool |
15 |
12 AC |
CZ / Opava |
X5 / 88 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-l-cool |
16 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W1 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
17 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y3 / 3003 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
18 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR 1 / 171 |
TAM 1056C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
19 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W2 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
20 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W3 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
21 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W4 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
22 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W5 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
23 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W6 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
24 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W7 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
25 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W8 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
26 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W9 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
27 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W10 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
28 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W11 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
29 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W12 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
30 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W13 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
31 |
18 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L1 |
2 x TAM 1050C6L |
2 x 175 kW |
KL, TSS |
32 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W14 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
33 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W15 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
34 |
12 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L2 |
TAM 1050C6L |
175 kW |
bateriový pojezd |
35 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3706 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
36 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3707 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
37 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W16 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
38 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W17 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
39 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W18 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
40 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W19 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
41 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W20 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
42 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W21 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
43 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W22 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
44 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W23 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
45 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W24 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
46 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W25 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
47 |
12 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L3 / 132 |
TAM 1050C6L |
175 kW |
bateriový pojezd |
48 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W26 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
49 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W27 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
50 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W28 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
51 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W29 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
52 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W30 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
53 |
12 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L4 / 133 |
TAM 1050C6L |
175 kW |
bateriový pojezd |
54 |
12 AC |
PL / Tychy |
Y4 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
55 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR2 / 172 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
56 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR3 / 173 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
57 |
12 AC III |
CZ / Ostrava |
3708 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool, bez věže |
58 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR4 / 174 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
59 |
18 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L5 / 142 |
2xTAM 1050C6L |
2x175 kW |
bateriový pojezd |
60 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR5 / 175 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
61 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y5 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
62 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y6 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
63 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR6 / 176 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
64 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR7 / 177 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
65 |
18 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L6 / 143 |
2xTAM 1050C6L |
2x175 kW |
bateriový pojezd |
66 |
18 AC III |
CZ / Ostrava |
3801 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, TSS, Trav-I-Cool |
67 |
18 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L7 / 144 |
2xTAM 1050C6L |
2x175 kW |
bateriový pojezd |
68 |
12 AC |
CZ / Opava |
X6 / 89 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
69 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR8 / 178 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
70 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR9 / 179 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
71 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR10 / 180 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
72 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y7 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
73 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W31 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
74 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W32 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
75 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W33 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
76 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W34 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
77 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W37 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
78 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W38 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
79 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W39 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
80 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W40 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
81 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W41 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
82 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W42 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
83 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W43 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
84 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W44 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
85 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W45 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
88 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y8 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
89 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y9 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
90 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y10 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
91 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y11 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
92 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y12 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
93 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y13 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
94 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y14 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
95 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y15 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
96 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3709 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
97 |
12 AC III |
CZ / Ostrava |
3710 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
bez věže, Trav-I-Cool |
98 |
12 AC |
CZ / Opava |
X7 / 90 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
99 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X8 / 91 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
100 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X9 / 91 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
101 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH1 / 101 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
102 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH2 / 102 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
103 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X10 / 93 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
104 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X11 / 94 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
105 |
12 AC |
IT / San Remo |
SR1 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL |
106 |
12 AC |
IT / San Remo |
SR2 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL |
107 |
12 AC III |
PL / Gdynia |
Y17 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
108 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X16 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
109 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH3 / 103 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
110 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH4 / 104 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
111 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH5 / 105 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
112 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K1 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
113 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y16 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
114 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K2 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
115 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K3 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
116 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K4 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
117 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K5 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
118 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K6 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
119 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K7 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
120 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X12 / 95 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
121 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X13 / 96 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
122 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K8 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
123 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K9 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
124 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K10 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
125 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K11 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
126 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K12 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
127 |
15 AC III |
CZ / Ostrava |
3604 |
TAM 1050C6LO |
175 kW |
bez věže, Trav-I-Cool |
128 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K13 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
129 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K14 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
130 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K15 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
131 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K16 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
132 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K17 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
133 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K18 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
134 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X14 / 97 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
135 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X15 / 98 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
136 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K19 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
137 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K20 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
138 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K21 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
139 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K22 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
140 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K23 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
141 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K24 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
142 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K25 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
143 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K26 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
144 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K27 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
145 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K28 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
146 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K29 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
147 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K30 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
148 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K31 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
149 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K32 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
150 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K33 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
151 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K34 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
152 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K35 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
153 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K36 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
154 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K37 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
155 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K38 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
156 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K39 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
157 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K40 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
158 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K41 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
159 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K42 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
160 |
12 AC III |
EST / Tallinn |
T1 |
TAM 1050 C6LO |
175 kW |
bez věže, TSS |
161 |
12 AC III |
EST / Tallinn |
T2 |
TAM 1050 C6LO |
175 kW |
bez věže, TSS |
162 |
12 AC III |
EST / Tallinn |
T3 |
TAM 1050 C6LO |
175 kW |
bez věže, TSS |
163 |
12 AC III |
EST / Tallinn |
T4 |
TAM 1050 C6LO |
175 kW |
bez věže, TSS |
164 |
12 AC III |
EST / Tallinn |
T5 |
TAM 1050 C6LO |
175 kW |
bez věže, TSS |
165 |
12 AC III |
CZ / Ostrava |
3711 |
TAM 1050 C6LO |
175 kW |
bez věže |
166 |
12 AC III |
CZ / Ostrava |
3712 |
TAM 1050 C6LO |
175 kW |
bez věže |
167 |
12 AC III |
EST / Tallinn |
T6 |
TAM 1050 C6LO |
175 kW |
bez věže, TSS |
168 |
12 AC III |
EST / Tallinn |
T7 |
TAM 1050 C6LO |
175 kW |
bez věže, TSS |
169 |
18 AC III |
EST / Tallinn |
T8 |
TAM 1050 C6LO |
250 kW |
bez věže, TSS |
170 |
18 AC III |
EST / Tallinn |
T9 |
TAM 1050 C6LO |
250 kW |
bez věže, TSS |
171 |
18 AC III |
EST / Tallinn |
T10 |
TAM 1050 C6LO |
250 kW |
bez věže, TSS |
172 |
12 AC III |
PL / Gdynia |
Y18 |
TAM 1050 C6O |
175 kW |
|
TSS - poloautomatická trolejbusová sběrací soustava
KL - klimatizační jednotka
SM - dieselagregát Kirsch
|
Technické údaje |
Trollino 12DC, 12AC |
Trollino 15AC |
Trollino 18AC |
|
Délka / Šířka / Výška karoserie |
12 000 / 2 550 / 2 850 mm |
14 590 / 2 550 / 2 850 mm |
18 000 / 2 550 / 3 500 mm |
Výška se staženými sběrači |
3 410 mm |
3 410 mm |
3 410 mm |
Výška podlahy |
360 mm |
360 mm |
360 mm |
Vnitřní světlá výška |
2 370 mm |
2 370 mm |
2 370 mm |
Rozvor |
5 900 mm |
6 800 / 1 690 mm |
5 130 / 6 770 mm |
Převis přední / zadní |
2 700 / 3 400 mm |
2 700 / 3 400 mm |
2 700 / 3 400 mm |
Nájezdové úhly přední i zadní |
7 / 7 ° |
7 / 7 ° |
7 / 7 ° |
Maximální rychlost |
70 km/h |
70 km/h |
70 km/h |
Pohotovostní / celková hmotnost |
11 340 * / 18 000 kg |
13 800 / 25 000 kg |
18 900 / 28 000 kg |
Dovolené zatížení náprav |
75 / 115 kN |
80 / 115 / 60 kN |
72 / 100 / 120 kN |
Počet míst k sezení / stání |
28 + 1 / 68 |
36 + 1 / 124 |
49 + 1 / 183 |
* pohotovostní hmotnost typu 12DC je 11 400 kg
* Ganz T18 má výšku karoserie 3 450 mm
- Prameny:
[1] propagační materiály Solaris Czech
|
|
© SPŽ |